søndag 21. august 2011

Hekla ullbukse=)

Er såå fornøyd med denne, så må bare vise frem,
selv om ikke alle tråder er festet og pynten ikke er ferdig

Min første "frihåndshekla" ullbukse.. TAADA!!!



Dobbel tråd Gjestdal babyull(3,5 nøster) og heklekrok nr 4.5.
Str. ca 1-4 mnd(justerbare stropper og innbrettet ribbekant nede)
Inspirasjon: Garnnøstene med den herlige grønnfargen
(bildet med blomstene på er mest rett)
brakte meg rett tilbake til barndommens klær og farger
Skulle følge oppskrift fra Ravelry, men med annet garn og krok ble det bare tull!
Etter å ha rekket opp alt 3 ganger før jeg var kommet 4 cm
opp første beinet ga jeg opp og friheklet.
Gikk bra med eget hode, camål fra Maria-i-natten
og fra Garnstudio/Drops sine strikkeoppskrifter.

Mens jeg lagde den poppet pyntidèèr opp i hodet, f.eks


Dermed blir det nok flere versjoner av denne oppskriften,
for denne er til en gutt og skal ha annen pynt
knappene gir ett lite hint..
Nytt innlegg når jeg har fått det til.. =)

5 kommentarer:

  1. Fantastisk!
    Litt retrostil over den, ordentlig fin:)

    SvarSlett
  2. Buksa er råkul! Må vise fram ribbekanten også, enda mer retrofølelse da. :D

    SvarSlett
  3. nææææ,så fin den er :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen! =)
    Maria; Ribbekanten blir med på bildet når buksa er helt ferdig..

    SvarSlett