søndag 2. juni 2013

Jeg har dilla på hjerter om dagen,
passer derfor fint at  Pinnekroken har
<3<3HJERTER<3<3
 som utfordring i JUNI.
Håper mine prosjekter kan være til inspirasjon..

Først har jeg lagd en tunika i ca str 2 år,
GARN: Drops Merino Extra Fine
PINNER: 3,5 til vr.border og 4 til resten
OPPSKRIFT: Egen, brukte Win_Crea til å tegne mønsterborden
 
 
Nærbilde av mønsterborden
 




 
Mønsterborden lagd med Win_Crea.
(blir glad om det linkes til meg hvis noen bruker den)
Jeg har ikke tegnet inn fellingene, men felte i omgang 2 
uten mønster etter klassisk rundfellingsprinsipp.
 

 

Har også lagd x antall vannflaskevesker med hjerter
GARN: Drops Muskat
HEKLEKROK: 3,5
OPPSKRIFT og IDÈ: Egen.
Uglemønsteret fant æ her og modifiserte den til å få hjerte på magen.
Øvrige mønster er egentegnet. Nytt av året er navn øverst på vannflaskeveska. =)
 
 
 
 
 

Til slutt en liten sniktitt på vognteppe æ holder på med:
 
 
Blir såååååå bra!!
GARN: Rubin fra Sparkjøp(Gjestal)
HEKLEKROK: 5
OPPSKRIFT: fant mønsterdiagram på Instagram,
men vet IKKE kor mønsteret egentlig kommer fra..
(Hvis noen vet, blir æ glad for ett hint)
Siden æ lider av kanikkefølgeoppskriftutenåendreden
har jeg selvfølgelig moderert den endel for å få bedre overganger
og lagt til en ekstra runde hvit for å gjøre den mer kvadratisk ..
 
Hadde på forhånd bestemt meg for å vende hjertene annenhver rad,
men..... ender nok opp med alle samme vei ja...  =)
 
 
Håper på masse hjerteinspirasjon i juni!
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
Klem fra Anna=)



8 kommentarer:

  1. Så mye fint - hjerter er alltid koselig!

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin tunika da. Kanskje eg prøver mønsteret ditt. Er på leit etter noe mi 8år gamle jente vil ha. (hu er bestemt og sier om hu vil ha eller ikke)
    Flink du er som produserer så mye. Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  3. Vannflaskeholderne dine var kule!

    SvarSlett
  4. Hei, Anna :)
    Du vart ein av vinnarane av boka mi, Hekkans Hekkel :)
    Send meg adressa di til krisoeye@yahoo.no
    Så får du tilsendt boka snart :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  5. JIPPI! Epost sendt sporenstreks.. Gledings =D

    SvarSlett
  6. Nå har eg også strikket ein slik kjole - linket til bloggen din ;) http://solstjerne81.blogspot.no/2013/12/hjerte-tunika.html Der finner du min kjole

    SvarSlett
  7. Hei :) Flott blogg =) Er det mulig å få en titt på oppskriften du har brukt på hjertelappene til teppet? holder på med noe lignende selv, men har ikke fått helt fine overganger. Dine var knallfine :) Hilsen Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet desverre ikke hvor jeg har lagt notatene med mine endringer😞.😞
      Men fant mønsterdiagrammet hos icrochet på Instagram. De endringene jeg husker, mer flytende overganger, hoppet aldri fra fm til stav, men fm-hst-st, byttet ut alle dbst med st, +ekstra runde med hvit for å få den mer kvadratisk.
      Du kan med fordel blokke rutene før montering, jeg blokket bare med fukt+en nål i hvert hjørne før montering og i annenhver maske langs kanten etter vask.
      Lykke til!=)

      Slett