mandag 1. april 2013

Ny, større søndagskjole

Har heklet enda en kjole, lik denne
men har forstørret den til å passe en 2-4 åring..
 
 
Først som kjole, så tunika senere.
ELSKER mønsteret og fasongen!
 
 
 
 
 
Grunnoppskrifta er fremdeles denne,
men har forandret så mye(les:alt) at oppskrifta føles som MIN egen..
(Øverste del er nok mest forandret, med helt annet masketall,
alle økninger er flyttet til en ny fastmaskerad,
mens stavene ikke lenger økes i...
+at jeg hekler kjolepartiet rundt istedenfor frem og tilbake)
Jeg har brukt enkel tråd Gjestal babyull og krok 4,5.
 
Denne skal gis i gave til en kommende storesøster
jeg er så heldig å være reservetante til
siden mamman hennes e en nær venninne..
Lillesøstra i magen skal selvsagt få lik++
Her kan du se hva storesøstra 
fikk i barselgave.
 
Denne kjolen er inspirasjon til Pinnekroken
sin Aprilutfordring som er:
VENNSKAP
 
Klem fra Anna=)


4 kommentarer:

  1. Gleder meg sånn til å kle dem opp i lik kjole :) Marthea bruker fortsatt kjolen hun fikk som nyfødt. Veldig stilig som tunika ;)

    SvarSlett
  2. Hei, Anna!

    Det var kjempekoselig å ha litt tid med deg! Prøver å finne ut mer om Knitpro, kan du sjekke denne linken og si hva du tenker? Vil du at jeg skal bestille for deg, eller?

    http://www.amazon.de/KnitPro-Spectra-Acrylic-Trendz-Deluxe-Set/dp/B004G3MAR8/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1365087837&sr=8-13&keywords=knitpro

    SvarSlett
  3. Og, ja, jeg glemte jo å kommentere innlegget ditt, det var jo det jeg skulle: Alle dine tantebarn er utrolig heldige med tanta si! Sånn er det med den saken! Nydelig kjole - igjen! :-))))

    SvarSlett
  4. Så flott kjole :) . Kan du skrive ned oppskrften ? :) .

    SvarSlett