søndag 3. april 2011

Flere bestemorruter..

Ja,da har det blitt flere bestemorruter..
Har bare heklet bittelitt siden torsdag kveld..

Har nå bestemt meg for at det passer meg best å hekle med heklenål nr 5
(må bare få tak i heklenål i bambus/plast, for det begynner å bli VONDT å hekle med metall heklenålen )
og dobbel tråd babyull.
Da blir resultatet jevnere og selvfølgelig tykkere..
Jo varmere,jo bedre sier nå bare jeg..

Disse skal bli ett vognpledd..


Er ikke heeelt sikker på plasseringen av rutene, så har ikke begynt med monteringa enda..

Neste ukes prosjekt er å hekle resten av rutene og montere dette pleddet..

Tøffelmonteringa har havnet i UFO kurven(dårlig samvittighet),
 men har skaffet meg en kjempegod unnskyldning, 
lillemor har ønsket seg Hello Kitty sitteunderlag og det må jeg kjøpe garn til først,
 så strikke og tove før jeg kan sende det sammen med tøflene..


7 kommentarer:

  1. Flink tante! ♥

    Blir et råfint vognpledd!

    SvarSlett
  2. Takk♥

    Er veldig fornøyd, bare jeg klarer å bestemme meg for hvor rutene skal være..

    Håper mottakeren blir fornøyd!!Kan nesten ikke vente med å sende det.. =)

    SvarSlett
  3. Prøv å sett dem med mørke og lyse midter skrått på rekke.. Eller, de to innerste partian altså..

    SvarSlett
  4. Har lekt Shuffle og flytta og flytta på dem..
    Tilslutt måtte jeg bare ta en sjefsavgjørelse og bestemme mæ, så æ fikk begynt å montere..
    Bli bra, men neste gang skal jeg ikke ha så mange variasjoner av de samme fargene..

    SvarSlett
  5. Du må få tak i Clover-heklekrokar (Japansk merke, fins i mange internett-garnbutikkar).
    Dei er berre kjempegode å hekle med, gode handtak i plast.
    Fine ruter, forresten :)

    SvarSlett
  6. Så fine de ble! Gleder meg til å se når pleddet er montert :)

    SvarSlett
  7. Solveig; Takk for tipset,ante ikke at det fantes heklekroker med ergonomisk håndtak,genialt! Har bestilt og håper de kommer snart.. =)

    Señorita Vero: pleddet er ferdig montert nå, bilder i nytt innlegg.. =)

    SvarSlett