tirsdag 15. mai 2012

Heklet handlenett, flowerpower

Pinnekroken starter en ny utfordring
15.Mai - 14.Juni med tema: Til deg selv
Kjempebra med en "dytt" til å lage til seg selv,
er sikker på det er flere enn meg som lager til alle andre
og bortprioriterer til seg selv.

Jeg har begynt å bruke av garnet i forrige innlegg
og har lagd ett stort handlenett.
Grønt for miljøvennlig=)


Oppskrift på handlenettet: egen,
heklet stav på stav på stav..
 brukte en Kiwi "gjenbrukspose" som mal,
og skal sy det fast inni som for..

Garn: Heavy cotton 8/8 fra Stoff og stil, ganske nøyaktig 8 nøster.
Krok: 4,5

Blomster: cotton 8/4 fra Stoff og stil
De minste er klassiske "african flower"
som det florerer oppskrifter av på nett, krok 2,5.
Rad 4 er litt forandret siden jeg ikke ville lage en hexagon.




De mellomstore og store er egenkomponerte varianter av "african flower",
krok 2,5 og 3,5..





Klem fra Anna=)

14 kommentarer:

  1. Lekkert, digger det! Gøy med fargerike ting som viser igjen :D

    SvarSlett
  2. Takk!=) Ja, gjett om jeg er glad farger igjen har inntatt jobben.. Håper d varer en stund =D

    SvarSlett
  3. Så fint! Likte spesielt godt de tydelige kantene rundt blomstene og effekten det ga. :)

    SvarSlett
  4. Ble så bra! :D Du deltar ikke på den andre utfordringen?

    SvarSlett
  5. Maria: Joa, har tenkt til d ja.. Skal bare få sydd fast Kiwinettet inni+litt andre detaljer..
    Lenge til fristen jo.. Du da? =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke garn som passe til formålet. Men skal fær på SK med mamma til hælga. SÅ e det bare å huske ka æ sku ha der da.. :p

      Slett
  6. For et flott handlenett med søte og fargerike blomstre :) Ha en flott lørdagskveld videre :)

    SvarSlett
  7. Det var et skikkelig glad-nett!!!! Elsker det!!!

    SvarSlett
  8. Fargerikt og morsomt!

    Ta turen innom bloggen vår og bli med på vårt store lotteri!! =)

    SvarSlett
  9. Nydelig pose, fantastiske farger. Veldig smart å bruke kiwi-posen som for.
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. Herlig fargesammensetning! Kjenner jeg blir glad og klar for sommer og sol ;)

    SvarSlett
  11. Hehe, ser du har massevis av garn for tiden, og at du er jojoslanker - av garn :) Her kommer mere, du vannt!!!!!!!

    Send meg mail på christelse@hotmail.com med adr din, så får du snart pakke i posten :)

    SvarSlett
  12. Hei. Du må sende meg adr på nytt, fikk pakken i retur i dag, jeg må ha skrevet noe feil på den...... Står at du ikke bor der..... Christelse@hotmail.com Beklager :(

    SvarSlett